21.1.11

So Kiyapag-Islam o Bilal Habashi (r.a.) ago so Kiyarasay Niyan

So Kiyapag-Islam o Bilal Habashi (Radiallaho ‘Anho) ago so Kiyarasay Niyan

So Bilal (Radiallaho ‘Anho) na isa sekaniyan a miyatindos ko manga pamito-onen a manga Sahabah a pag-‘bang ko Masjid o Nabi (Sallallaho ‘Alaihi Wasallam). Oripen sekaniyan a pho-on sa Habasha o isa Kafir sa Makkah. So kiyasoled iyan ko Islam na katawan den a di oto kabaya o khirek rekaniyan sa giyoto-I sabap a tanto sekaniyan den a riningasa sa tanto a malipedes. So Ummayah Bin Khalaf, a sekaniyani piyamoroporo-an a rido-ay o Islam, na pephaka-igaan niyan sekaniyan sii ko lomalangga a bayanek igira maotho a alongan ago pembetadan niyan sa mapened a wator so rareb iyan, ka aniyan di khaka-og so isa bo a anggaota. Gii niyan non gi-I tharo-on:

“Awa-I ngka so Islam ka odi na khatotongka sa taros a aya ngka den iphatay.”

Minsan pen giyangkaya mambebetad na so Bilal (r.a.) nag ii niyan di matharo:

“Ahad” “Ahad” [So Isa-isa (Allah subhanahao wa ta’ala)]

Igira gagawi-I na gi-I sekaiyan gi-I peranegen a lilit na so baneg a pekhatago rekaniyan na aya peman ipembetad ko lomalangga a bayanek ko kapita iyan ka aniyan misangkop so Islam o din a malanat a kaphatay niya sabap ko manga pali iyan. So gi-I ron meraneg na pendokawan siran sa gi-I siran zosokeli (So Abu Jahl, so Ummayyah go so manga ped) go siran na gi-I melalawana o antawa-a-I da-a lawan niyan kiran a maniksa (a mapakasangkop iyan), ogaid na so Bilal (r.a.) na daden sangkop. Taman sa so Abu Bakr (r.a.) na piyamasa niyan taros a piyakamaradika iyan, sa mimbaloy sekaniyan a maradika a Muslim.

Sabap sa so Islam na inipangenda-o niyan so ka-iisa isa o Miyangaden a Lebi a Mala, ogaid na so manga Mushrik sa Makkah na paparatiyaya-an niran so madakel a manga barahala (a ropa) a mama ago babay go aden pen a manga bababa-oni daradat a manga barahala, na giyoto-I sabap a so Bilal (r.a.) na gi-I niyan khasokasowin so:

“Ahad” [So isa-isa]. “Ahad” [So isa-isa]

Giya-I tanda ko babaya iyan ago panagontaman niyan ko Allah (Subhanaho Wa Ta’ala). So Allah (Subhanaho Wa Ta’ala) na tanto rekaniyan a mala sa apiya-I kasakit iyan a siksa na di ron phakabalamban sa kapetharo-a niyan ko Soti a Ingaran Niyan. Miyapanothol a so manga bagowa mama sa Makkah na gi-iran thonda-an sa soled a Makkah, go so gi-I niyan katharo-a ko “Ahad!” “Ahad!” na aya iran den pekhinao.

Ilaya niyo o andamanayai kiyabalasi o Allah (Subhanaho Wa Ta’ala) ko kiyaphantang iyan. Miyakowa niyan so daradat a kiyabaloy niyan a aya pag-‘bang ko Masjid o Nabi (Sallallaho ‘Alaihi Wasallam). Di sekaniyan khabelag ko Nabi (Sallallaho ‘Alaihi Wasallam) melagid sa inged ago sa lakawan a aya pephagbang ko omani Sambayang iyan. Si-I ko oriyan o kiyawapat o Nabi (Sallallaho ‘Alaihi Wasallam) na tanto rekaniyan a mapened so kababaling iyan sa Madinah sabap ko kadali iyan non ko omani pekhilakad iyan ago omani pizokosokowan a darepa. Giyoto-I sabap a miyawa sa Madinah na miyatekhes so niat iyan a si-I niyan pageposa so kaoyag-oyag iyan sa Lalan ko Allah (Subhanaho Wa Ta’ala). Miyaka-isa na pithataginep iyan so Nabi (Sallallaho ‘Alaihi Wasallam) a gi-I niyan non tharo-on:

“Hay Bilal! Inowa-I a da kongka den bentelen?”

Soden so kiyapakanao niyan na somiyong sa Madinah. So kiyapaka-oma niyan ro-o na so Hasan ago so Husain (Radiallaho ‘Anhoma) a manga apo o Nabi (Sallallaho ‘Alaihi Wasallam) na pyangeni ran non a sekaniyani magebang. Di niyan siran kharao somangka sabap sa langon niyan siran pekhababaya-an. Ogaid na soden so kiyapho-on niyan magebang, na so langowan o tao sa Madinah na langon siran den miyakagoraok sa marayag sabap ko rata a ginawa iran sa kiyatadem iran ko manga pipiya gawi-I ko masa o Nabi (Sallallaho ‘Alaihi Wasallam). Apiya so manga ba-I na miyakaliyo ko manga walay ran a gi-I nggogoraok. So Bilal (r.a.)na miyawa bo sa Madinah na si-I ko miyakapira gawi-I na miyawapat sekaniyan sa Damascus ko ika dowa-polo ragon ko oriyan o Hijrah. 

3 comments:

  1. ALLAHU AKBAR. madakel den ko mga muslim imanto a tanto iran a leleboda so islam na. subhanallah, ba ko badun phamakaginawa sa mala ka lawan sa bata pkhagdam kso kapranega-on. ati so bo pali na popokang ka ka masakit na aya pun anan. lomindong tano ko ALLAH.

    ReplyDelete
  2. allahu akbar. So allah na masalinggagao a makalimoon.

    ReplyDelete