30.1.11

Manga Balas o Kabatiya sa Qur'an ago so Kapephangariribat

So manga Balas o Kapasangi Kabatiya ago so Kapephangariribat o Kabatiya


Miyakathitayan ko A’isha (Radiallaho ‘Anha) a pitharo iyan a pitharo o Rasulullah (Sallallaho ‘Alayhi Wasallam), “So tao a mapasang-I kabatiya sa Qur’an na khaped sekaniyan ko manga Malaikat a panonorat a manga pemamasela-an go so tao a batiya-an niyan so Qur’an a pephamangisozong ogaid na peroromasayan niyan [so kapembatiya-a non] na bagi-an niyan do dowa a balas.

So katharo a “mapasang-I kabatiya sa Qur’an” na aya maana niyan na so tao a mapasang-i kalangag ago kabatiya sa Qur’an. Tanto a maporo a bantogan opama ka so tao na masowa iyan so ma-ana niyan ago so paka-antapan non. So kaped ko manga Malaikat na aya maana niyan na lagid o manga Malaikat a tomiyogalin ko Qur’an a pho-on ko Lauhi-Mahfuz (Kasosoratan ko langowan taman sii sa langit), a sekaniyan mambo na inisampay niyan so Qur’an ko salakao ron nggolalan ko kapembatiya-an niyan non na, sabap san na miakapelagid siran sa galbek o di na khitapi sekaniyan sangkoto a manga Malaikat sii ko Gawi-i a Kaphangokom. So tao a pephamangisozong sa kambatiya iyan sa Qur’an na bagi-an niyan so dowa a balas – isa a balas ko kapembatiya iyan sa Qur’an na ika dowa sabap ko kaperoromasay niyan sa kapembatiya-a niyan ko Qur’an, makimpen pephamangisozong.

Kena ba aya maana ini na ba niyan khalawani so balas a khakowa o tao a mapasang-i kabatiya sa Qur’an. So balas a mapembagi-an o tao a mapasang-i kabatiya sa Qur’an na tanto a makalalawan, sa aya den a miphagepeda iyan na so manga Malaikat a masasalebo. Aya osayan niyan na so dokao a madadalem ko kipekhisozong ago so karegen o kapembatiya-a ko Qur’an na aden a balas o omani isa kiran. Sabap sangkoto a maola-ola na oba bagaken o tao so kabatiya sa Qur’an, apiya pen so kipekhisozong na mabaloy a bangen.

So Mulla Ali Qari na miya-aloy niyan pho-on sa ‘riwayat’ o Tibrani ago so Baihaqi a so tao a di niyan khilangag so Qur’an phiya-piya ogaid na tanto niyan a peroromasayan sag ii niyan non kapaganada na bagi-an niyan so takep a balas. Lagidoto mambo so tao a mandidingan-dingan niyan a kilangagen niyan ko Qur’an ogaid na di niyan khagaga o ba niyan milangag, na o di niyan taregen so gii niyan non kanggalebeka na sii ko Gawi-i a Kaphangokom na mbalowin sekaniyan o Allah a ped ko manga ‘Hufaaz’ [miyamakalangag sa Qur’an].

No comments:

Post a Comment